Otrohet..

Sitter idag och tänker på detta.. Otrohet, otrogen.. Alltså jag förstår mig inte på sånt, jag skulle aldrig kunna göra något sådant mot den jag gillar/älskar eller mot en människa.. Vem kom på den korkade idén att man skulle vänstra när man har någon vid sin sida i vått och torrt?

Folk är faktiskt korkade om man går tillbaka till en som varit otrogen mot dem.. Jag kör med talesättet "En gång otrogen, alltid otrogen" Och det finns så många tecken man kan se ifall sin kille är otrogen.. T.ex. Han vill inte du ska kolla hans mobil, han går iväg när vissa ringer, han säger han tittar på tv och slappar istället för säga han är med dig, är inte lika närgången, går på fester utan dig när han skulle suttit hemma m.m. Ja det finns så många tecken, det folk inte tänker på är när det förekommer ute på krogen. De glömmer ofta att man kan faktiskt ha vänner där som ser, självklart har jag berättat för mina vänner om jag sett deras käreste storflörtat. Varför skulle jag hålla tyst?? Förväntar mig att de gör samma sak, vilket de har gjort!



Sen kommer det snacket.. "Jag vet inte varför jag gjorde det" "Förlåt, det är dig jag vill vara med" Mina vänner har fallit för det skitsnacket, även när man säger till dem att de säger vad som helst just nu för att få tillbaka dig! Men kärleken har ju gjort en blind, tyvärr..
Sen finns det de andra snacket.. "Jag har inte gjort något, jag har varit ärlig mot dig från första början och inte varit otrogen mot dig en endaste gång. Tro inte på skitsnack, du kan lita på mig" Och självklart smälter tjejen och tror på honom..

Varför känner jag så starkt emot otrohet? Mina ex var otrogna, där har ni svaret. Behöver inte säga mer på den fronten, tror ni förstår innebörden!

Vad tycker ni om otrohet?




"You can spend minutes, hours, days, weeks or even months over-analyzing a situation. Trying to put the pieces together, justifying what could've, would've happened.. Or you can just leave the pieces on the floor and move the fuck on."

Kommentarer
Postat av: Kitte

Kan man va otrogen så älskar man inte personen man är tillsammans med!

-Thats a fact !

2011-02-17 @ 17:40:15
URL: http://kitteeliasson.blogg.se/
Postat av: Synne <3

When your partner have cheated you will always have a feeling there that you can't trust him and you'll end up getting really jealous and skeptical to everything he does and say so what's the point of being together after it? I don't think you ever will be able to build up the trust ever again..



And I also think you would easily use the cheating against the person in arguments and so on, which isnt good for anyone. The subject and memory of it will always stay in the relationship..



But then again a lot of the couples out there that has had cheating involved in it has survived it and ended up having a happy relationship. It all depends on the situasion and persons involved I guess.. Because anyone can have a weak moment?



Obviously theres a difference between cheating after a 2 week long relationship and cheating after many years..

2011-02-17 @ 20:20:00
Postat av: Mega Mouse

Otrohet är det största svek som finns så håller med dig helt! men kunde inte låta bli att undra, du gick på killarna så hårt. Hur fel är det inte av tjejerna som är med honom fast dom vet om hans tjej? Så ja ser det mer så här "What goes around comes around" !

2011-02-17 @ 21:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0